Thursday, 5 April 2007

Willkommen - Namaste - Welcome



Ich hatte euch ja versprochen, einen blog einzurichten, in dem ich neben meinen Erlebnissen und Gedanken zu Nepal auch mal ein paar Fotos veröffentlichen möchte, so dass ihr auch in Farbe und nicht nur geschrieben sehen könnt, was ich hier in Nepal so mache. Heute endlich bin ich nach einigen Anfangsschwierigkeiten dazu gekommen, dieses blog einzurichten, auch wenn vieles bisher noch ein bisschen Baustelle ist, und sich manches noch (hoffentlich!) verbessern wird mit der Zeit. Vorschläge von euch nehme ich natürlich auch gerne in Empfang.

Jetzt aber erst mal von vorne, für die, denen ich noch nicht alles erzählt habe: Seit dem 25. März bin ich jetzt in Nepal und mache hier ein Praktikum bei der Deutschen Botschaft, für drei Monate. Danach werde ich mich noch ein paar Wochen im Land aufhalten und ein bisschen Urlaub machen, so dass ich insgesamt vier Monate unterwegs bin. Hier in diesem blog möchte ich ein bisschen berichten und freue mich auch immer, von euch Kommentare zu bekommen.


I promised you to start a blog where I can not only tell you about my experiences in and my thoughts about Nepal but where I can also post some pictures of the things I see so that you can see in colour and not only written what happens to me while I'm here. Today, after some initial problems, I finally managed to install this blog, even though a lot of it is still pretty much a construction site, and a lot will (hopefully!) improve over time. Your suggestions are of course also welcome.

But now first of all for those who I didn't tell everything already: I came to Nepal on March 25 to do a three months internship at the German Embassy in Kathmandu. After that I will stay in the country for a few more weeks so that I will spend a total of around four months away. In this blog I will report a little and I'm looking forward to your comments.

3 comments:

Nate said...

That sounds great, I'm willing to see and read more about Nepal!

Celia said...

Zehr gut! (My German is rusty!) Thanks for including us in your e-list. We are excited to read of your adventures!

Seek any geocaches there??? ;)

Julia said...

no, no geocaches yet... haven't lookd, though but I think there were not many around.

Message Board

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)